Vi har nu skickat en inbjudan till hjärttransplanterade Alice. Alice älskar hästar och då allra mest polishästar. Hennes guldkant blir att få komma och vara med hos Poliskavalleriet i Stockholm.
När Alice är färdig i stallet väntar en god middag på Hard Rock Café. Alice får också en prenumeration på tidningen ”Min häst” under ett år, så hon kan läsa och lära sig ännu mer om sina älskade hästvänner.
Vi önskar Alice en helt fantastisk dag! ❤️
En hälsning från Noel och hans familj
Vi har fått en hälsning från Noel och hans familj som var på Kolmården i helgen.
”Hemkomna från en fantastisk helg på Kolmården, allt har flutit på bra för oss I helgen inklusive vädret.
Vi har nog hunnit med allt i hela parken, tittat på shower med rovfåglarna, delfinerna och sälarna, barnen har åkt karuseller, Alla förutom jag och Noel vågade sig på Wildfire.
Noel fick träffa sitt favoritdjur tiger, syns bra på en av bilderna
Vi sov gott på Vildmarkshotellet i vårt stora fina rum.
Så fick vi våran speciella upplevelse med att får träffa röd panda, Jag och mina två stora pojkar gick in till röd pant. Pandorna var fantastiskt mysiga, en av pandorna hoppade upp i våra knän och vi fick klappa pandan.
Helgen har varit kanon bra vi är super nöjda, tack så mycket för denna fina upplevelse Jontefonden.
Bästa hälsningar
Jimmy, Therese
Liam, Alvin & Noel”
Vi på Jontefonden vill skicka ett stort tack till alla på Kolmårdens djurpark som tog så väl hand om vår viktiga Jontefondsfamilj! ❤️
Noel och hans bröders guldkant
I dag skickar vi en inbjudan till Noel och hans båda bröder. Noel har fått en ny njure och mår nu fint, men de senaste åren har varit tuffa för hela familjen.
Noel älskar lejon och tigrar så därför blir hans och hans bröders guldkant att de skall få åka till Kolmården och hälsa på de vilda djuren.
Familjen skall få bo fint på Vildmarkshotellet och bara njuta tillsammans.
Av bilden och hälsningen från familjen ser vi hur glada barnen blev;
”Barnen tackar så mycket för den fina inbjudan till Kolmården, se av reaktionen hur glada de blev.
Noel med familj”
Vi önskar familjen en riktigt spännande och rolig resa!
En hälsning från Liam och Leah
Vi har fått en hälsning från Liam och Leah som längtar till sitt besök på Legoland efter sommaren;
”Hej.
Idag kom inbjudan och barnen blev såå superglada. Väntan är olidligt spännande.
Tack snälla Jontefonden för denna resa.
Kram Liam och Leah”
Wilgots guldkant
Njurtransplanterade Wilgot älskar att spela dataspel. Det är det han orkar med att göra när han i perioder mår dåligt och orken viker. Wilgots högsta önskan är att få en fin ny speldator. Vi på Jontefonden vill gärna vara med och bidra till att uppfylla hans högsta önskan. Därför får Wilgot ett presentkort med ett fint bidrag till hans dataköp som sin guldkant.
Nu hoppas vi att han kommer att njuta av alla finesser och effekter som en ny dator innebär.
Glad sommar och lycka till önskar vi Wilgot!
Liam och Leahs guldkant
Att få åka med mamma och pappa till Legoland är Liam och Leahs önskedröm. Liam är njurtransplanterad och fick som liten bo väldigt länge på sjukhuset. Det är fortfarande mycket kontroller och sjukhusbesök och då får ofta hans syster följa med. Därför tycker vi på Jontefonden att Liam och Leah är värda en guldkant på vardagen genom att de får åka ett par dagar till Legoland i september. De kommer även att få bo, bada och leka hur mycket de vill på Lalandia.
Vi önskar hela familjen en riktigt rolig resa!

