En fantastisk pappahelg är till ända. En helg fylld av värme, skratt, gråt, känslor, berättelser, bastubad, måleri, samtal, yoga, mindset, hjärnfokus och inte minst hur man badar ’kalla bad’. Tusen tack till härliga, modiga och öppna pappor. Underbara pappor som är helt fyllda av kärlek och ödmjukhet till sina familjer, till livet och till sina livssituationer. Nu åker de hem och har lovat att de skall tänka lite mer på sig själva. Ta bort dåliga samveten och fokusera på det de kan göra något åt. Vi väljer inte vår situation, men vi väljer hur vi tacklar den.
Det stora med denna helgen, och mammahelgen förra veckan, är berättelsernas kraft för läkande. Att lyssna på andra läker en själv. Jag är inte ensam. Det som ’öppnats’ dessa helger gör oss som deltagit från Jontefonden oerhört varma i hjärtat.
Emil och Antons överraskning
I går fick Anton och Emil en riktigt fin guldkant av Jontefondens ambassadör Jessica Andersson och restaurang Wine Mechanics.
Bröderna ska tillsammans med sina föräldrar först få äta middag på restaurangen och efter det gå på premiären för Jessicas nya show ”På date med Jessica Andersson” i Göteborg.
En riktigt fin guldkant för familjen!
Jontefondens mammahelg
Efter en fin kväll med god mat och massor av prat vaknade våra mammor till en skimrande morgon.
För många av deltagarna är detta första gången på väldigt länge som de lämnar familjen hemma och åker iväg på egen hand.
En fin helg med många fina samtal, nya tankar och tankning av energi.
Ludvig och Ellas guldkant
Ludvig är en van sjukhusbesökare och har gjort flera stora operationer. Han är också ett hängivet IFK-fan.
Hans önskan var att få se en fotbollsmatch i Stockholm tillsammans med sin familj. Storasyster Ella gick gärna med på matchen men hade också en egen önskan om att få shoppa i sina favoritbutiker.
Ludvigs mamma berättar:
”Ella fick shoppat massor och var jättenöjd. Ludvig har varit på sitt livs fotbollsmatch.
Efter matchen fick han stå och ta emot spelarna utanför spelarbussen. Alla spelarna stannade och småpratade och ställde upp på fotografering med honom.
Ludvig fick en signerad IFK-boll, Hyséns gamla fotbollsskor som han signerat och ett par målvaktshandskar av Dahlin.
Ludvig var så lycklig! Tack snälla för resan!”
Besök på Ronald Göteborg
i
Idag fick Jontefonden hälsa på hos Ronald McDonald Hus Göteborg och bjuda alla barn på ansiktsmålning och fredagsmys.
????⭐️
Det skapades också mängder av härliga orangea ballongdjur. ????
Tack för att vi fick komma och mysa med er!
Theas guldkant
Kommer ni ihåg Thea som skulle få åka på teater- och träningsresa med Glada Hudik? Nu är hon där och här kommer en lägesrapport från hennes resa;
”Här kommer några bildar från de första dagarna i Portugal. Thea är så glad och nöjd. Vilken resa och vilka människor! Höjdpunkten idag var när Thea och en tjej till intervjuade Per Johansson.”

