En pappaåterträff är till ända. Fantastiska samtal med både skallrande skratt och djupaste allvar. En samling pappor som delar tankar, funderingar och situationer. Styrkan sitter i speglingen, igenkänningen och insikten om att inte vara ensam. Vi kan återigen konstatera att det finns en oerhörd kraft i att sätta ord på det som annars aldrig blir uttalat och som tär på den inre energin. Förbjudna, skambelagda tankar blir till ofarliga och helt mänskliga reflektioner. Tack till Natalie som kom och berättade om hur det är leva ett helt normalt vuxenliv som barntransplanterad. För dessa pappor blev det ljuset i tunneln. Ett hopp om det normala livet.
Antons nya elcykel
I dag kom den, Antons nya elcykel!
Anton är lungtransplanterad, men har inte ork att cykla på en vanlig cykel.
Så här skriver Antons pappa:
” Nu har vi hämtat cykeln och Anton har provat i våra backar. Normalt sett hade han orkat max 10 långsamma meter och sen hoppat av och flåsat. Men med motorn på max så…
Han är jätteglad och ser fram emot att få cykla till skolan näst vecka!”
Nu hoppas vi att Anton susar både upp och ner för alla backar.
Amirs musikguldkant
Är man en kille som älskar att spela musik och samtidigt vill både spela och lyssna, så är en Ipad med ett keyboard som går att koppla till en fantastisk guldkant.
Amir är sedan tidigare levertransplanterad men har nu fått bekymmer med sin lever, så nu väntar han igen.
Amirs mamma skriver:
”Tack Jontefonden för att ni har gjort Amir till en överlycklig kille. Finaste gåvorna som han alltid kommer använda ”
Vi håller alla tummar och tår att samtalet om en ny lever snart kommer!
Kämpa på Amir!
Ollies kämpapåöverraskning
Ollie kämpar med att lära sig äta vanlig mat och får inte maten genom sond längre. En stor förändring som han kämpar hårt med. För att han inte ska tappa sugen skickade vi över ett överrakningspaket.
Så här skriver mamma Marie:
”Inte var dag man får ett överrasknings paket på posten tack underbara #jontefonden för era hejarop och uppmuntran?
Mycket uppskattat av oss alla
Nu ska det busas.. . Tecknas och läsas i helgen ”
Nu säger vi bara – Heja Ollie!
Återträff mammaläger
Nu har våra hjältemammor åkt hem efter ett dygn av gemensamma upplevelser. Återträffen för mammalägret som vi hade i våras är slut. Skratt och allvar har präglat samtalen. Stort och smått. Starka band som bär framåt har skapats. Att kunna få ta del av varandras vardag. Det är så viktigt!
Lii´s guldkant
Lii älskar att gunga tillsammans med sin syster, men hon har svårt att sitta på en vanlig gunga. Här om dagen fick Lii en guldkant levererad hem till sig. Nu kan Lii gunga tryggt tillsammans med sin syster och sina kompisar.
Det är så härligt att lyssna till Lii”s förtjusning. Vi önskar Lii många hissnande gungningar!

