I går var vi på Drottnings Silvias Barnsjukhus och ordnade julfika! ☕️
Vi var där och spred glädje till alla barn som måste spendera jul på sjukhuset i år.
Att fira jul på sjukhus, långt från släkt och vänner, är inget en familj vill. Många kopplar julen med hemmamys, nötknäckning och traditioner. Man vaknar tidigt, går upp till en pyntad gran och hela kroppen pirrar av julkänsla.
Så är det inte för de organtransplanterade barnen som bor på sjukhus över jul. De firar jul med sin mamma eller pappa på sjukrummet, där allt är ungefär som vanligt. Enda skillnaden är att man vet att alla ens kompisar är hemma, myser med släkten och får besök av tomten.
Det blev en julig fika där barn och deras familjer från hela sjukhuset kom, tog en fika och umgicks tillsammans.️ För visst handlar julens budskap mycket om gemenskap.
Vill du vara med och stötta Sveriges sjukaste barn i jul?
Swisha en julklapp till 900 48 70 ✨
Tack för ditt stöd! 🧡🎄
#fika#julstämning#stöd#organtransplantation#jfond#jontefonden

